sobota, 6 maja 2017

Serialoholiczka #3

Witajcie, 
Ja jestem Imm i powracam z serią dotycząca seriali. 

Ostatnio było głośno o serialu 13 reasons why. Postanowiłam przeczekać ten szał i dodać wpis po jakimś czasie. 
Bez wątpienia jest to serial, który sprawia, że zaczynamy myśleć. Zapala w nas jakąś lampkę. Tak samo było w moim przypadku. wszystko przez główną bohaterkę i jej historię.
Postanowiłam, że wpis podzielę na jakieś części. Inaczej byłby mega chaotyczny.





Zacznę od Hanny Baker.
Jest to nastolatka. Pracuje w kinie i uczęszcza do szkoły. Jest przyjaciółką, uczennicą, pracownicą i córką. Na początku jest sympatyczną i uśmiechniętą dziewczyną. Gdy narastają się problemy zmienia się. Uśmiech znika z jej twarzy. Staje się bardziej tajemnicza i skryta w sobie. W końcu rezygnuje z pracy w kinie. Całą swoją historię nagrała na kasetach.



Płynnie przejdę do kaset, a zarazem do 13 powodów.
Osobiście uważam, że pomysł Hanny nie był najlepszy. Mam wrażenie jakby to był rodzaj zemsty. Nagrania mogły popsuć psychikę osób, które je słuchały. Sam Clay jest tego dobrym przykładem. W ostatnim odcinku jeden z bohaterów popełnia samobójstwo. Bez wątpienia jest to spowodowane przez kasety.
Według mnie na nagraniach powinny się znaleźć dwie osoby. One najbardziej zawiniły. Reszta osób to po prostu niemyślące nastolatki, które popełniły błędy wynikające z czegoś. Justin pojawia się na nagraniach dwa razy. Za drugim nie słusznie. To co się wtedy wydarzyło nie było jego winą. Był pijany i nie myślał. To nagranie powinno należeć do Bryce, albo jej samej. Ona też mogła powiedzieć prawdę, ale tego nie zrobiła.
Według mnie jedynym z powodów powinna być Hannah. Widziała błędy innych, ale nie swoje.



Nie będę opowiadać o wszystkich postaciach. Wybrałam dwie ulubione postacie i jedną znienawidzoną.
Zacznę od tych ulubionych.
Jedną z nich jest Justin. Nie tylko dlatego, że jest najprzystojniejszy z całej obsady. Ta postać po prostu ma w sobie to coś. W nim widać wyrzuty sumienia. Dodatkowo nie robił tego wszystkiego dlatego, że jest chamem. On miał jakiś powód. W rodzinie nie układało mu się najlepiej. Aby jakoś przetrwać musiał podporządkować się Bryce'owi. Oglądając ostatnie odcinki było mi go szkoda.



Druga postacią jest Alex. Jego też było mi szkoda. Z ich wszystkich on chyba najbardziej to wszystko przeżył. Próbował się nawet zabić. Nie był zły. On po prostu próbował się wpasować. Ta lista była jego przepustką do popularności. Żałował tego. Jest teoria, że w ostatnim odcinku to on odbiera sobie życie.



Teraz przechodzę do postaci, która według mnie jest najgorsza.
Na pierwszym miejscu postaci, których nie lubię króluje Bryce. Chyba każdy go nie lubi. Najwięcej zawinił. Rozpuszczony nastolatek, który myśli że wszystko może. Bawił się ludźmi. Traktował ich jak śmieci. Według mnie go nic nie tłumaczy.



Pisząc wpis o 13 reasons why nie może zabraknąć Cleya. On na kasetach znalazł się tylko po to, aby mógł zrozumieć dlaczego Hannah odebrała sobie życie. Clay ją kochał. Jest postacią, która najbardziej rozpaczała po jej śmierci. Słuchając kaset, wszystko przeżywał. Było mi go szkoda. Bał się, że jest jednym z powodów, przez które dziewczyna popełniła samobójstwo. Nie zrobił nic złego.



Czytałam wiele teorii związanych ze serialem.
Jedną z nich jest to, że postacie, które najbardziej zawiniły uśmiechają się. Muszę przyznać, że coś w tym jest. Chociaż według mnie najwięcej zawinił Bryce i tylko on powinien się uśmiechać.



Słyszałam, że ma pojawić się drugi sezon. Wszystkich fanów ciekawi o czym on będzie. Są teorie, że poznamy 13 powodów, dlaczego warto żyć. Inni twierdzą, że będzie dotyczył śmierci z ostatniego sezonu. O czym by nie był na pewno go oglądnę.

Napiszcie co sądzicie o tym serialu. Jakie są Wasze ulubione postacie, a kogo nie lubicie? Może znacie jakieś teorię dotyczące 13 reasons why?

Serialoholiczka #1: Ulubione postacie męskie
Serialoholiczka #2: 3 seriale, które obejrzałam

Poprzedni wpis: Imm kupuje #6 Promocje w Rossmannie
Zobacz również: Jak widzą mnie inni
Polecany wpis: CIY: sałatka
Immstagram: gossip.imm

Buziaczki, 
Wasza Imm


Źródła zdjęć: 
http://www.refinery29.com/2017/03/147511/13-reasons-why-recap-episodes-synopsis
http://www.lafenicebook.com/
http://screenrant.com/13-reasons-why-is-a-step-forward-for-tvs-portrayal-of-rape/
http://sztuczneraje.blox.pl/2017/04/Stay-alive-czyli-Yooletchka-o-Thirteen-Reasons-Why.html
http://13reasonswhy.wikia.com/wiki/Justin%20Foley
http://www.lifeandstylemag.com/posts/does-alex-die-in-13-reasons-why-season-1-spoilers-129937
https://seat42f.com/13-reasons-why-character-posters.html/3
http://13reasonswhy.wikia.com/wiki/Clay%20Jensen
https://lateteenclaire.wordpress.com/2017/04/09/serie-13-reasons-why/comment-page-1/