wtorek, 21 marca 2017

Myśl

Witajcie,
Ja jestem Imm i za dużo myślę. 

   Myślenie to nieodłączna część naszego życia. Na pewno wiele razy słyszeliście stwierdzenie "nie myślę", albo odpowiedź na pytanie "O czym myślisz?", która brzmiała "O niczym". To jest kłamstwo. Nie da się nie myśleć. Może teoretycznie mogłoby być to możliwe, ale w praktyce raczej
 nie jest.




Nie myślę. 
Myślisz.

Tylko nie o wszystkim. Nie raz próbowałam nie myśleć, ale się nie da. Nie wiem czy udowodniono to naukowo. Może tak, może nie. Z własnego doświadczenia wiem, że jest to niemożliwe. Niby mówi się, że ktoś nie myśli. Jest to może rodzaj jakiejś przenośni, stereotyp, metafora. Nie wiem, nie chce mi się o tym myśleć. Nasz mózg nie jest w stanie pamiętać wszystkich informacji i znać odpowiedź na każde pytanie.
Często też staramy się coś ukryć. Mówimy, że myślimy o niczym. Da się tak? Raczej nie. Mówimy tak, tylko dlatego, że nie chcemy się dzielić naszymi wyobrażeniami. To co dzieje się w naszej głowie powinno raczej tam zostać.



Zastanów się.
Najpierw pomyśl. 

Zanim coś się powie powinno się to przemyśleć. Nasze słowa ranią bardziej niż nóż. Jednak czasami mamy za mało czasu. Osobiście staram się wszystko analizować. Lubię rozpatrywać różne możliwe sytuacje. Często nie mam jednak na to czasu. Odpisanie lub odpowiedzenie musi być już. Nie mogę siedzieć pół godziny i myśleć nad odpowiedzią, która byłaby idealna. Po każdej rozmowie "pisemnej" czytam ją jeszcze raz. Zazwyczaj dochodzę do wniosku, że mogłam napisać coś innego, że to czy tamto zabrzmiałoby lepiej. No cóż, czasu cofnąć nie mogę.



Myślenie nie boli. 
Pomyśl. 

Kiedyś, gdy rozmawiałam z kimś z moich ust padło dziwne zdanie. Gramatycznie było ono totalnie niepoprawne. Wynikało to z mojego rozkojarzenia. Byłam zajęta zastanawianiem się nad czymś innym, a chciałam komuś odpowiedzieć. Usłyszałam wtedy słowa "myślenie nie boli". Nie ukrywam, że lekko mnie to wkurzyło. Czy tylko dla mnie to brzmi chamsko? Myślę. Tylko nie o tym. Mówią, że powinno żyć się chwilą. Gdy już to zrobimy czepiają się, że nie pomyśleliśmy o tym wcześniej. Jedno wyklucza drugie. Chcąc racjonalnej odpowiedzi na to, czy myślenie boli zaczęłam szukać jakiejś choroby. Pudło. Natknęłam się jedynie na jakieś warsztaty i przemyślenia innych. 



Nie pomyślałaś o tym. 
Mogłaś to zrobić tak. 

Nie raz mam tak, że robię coś lub mówię zanim pomyślę. Dzieje się to w ułamkach sekundy. Jest to raczej nieprzemyślanym odruchem. Niektóre sytuacje wymagają od nas ekspresowego podjęcia decyzji. Wyobraźcie sobie jakby wyglądały nasze rozmowy gdybyśmy myśleli nad idealną odpowiedzią. Nikt nie lubi długo czekać na odpowiedź.
Ludzie to nie roboty. Nie działamy jak komputer. Chociaż nawet komputer czasami potrzebuje czasu, aby zadziałać.
Świat i otaczający nas ludzie oczekują myślenia o wszystkim.



Za dużo myślę. 

Jestem osobą, która bez wątpienia za dużo się zastanawia. Jak wcześniej wspomniałam staram się wszystko analizować. Czasami jest to naprawdę wkurzające. Przed snem roztrząsam wszystkie błędy mojego życia. Myślenie nieraz nie pozwala mi zasnąć. 
W szkole myślę. Choćby mogło się wydawać, że nie. Czasami również za dużo. Najgorsze jest to na kartkówkach. Najpierw coś napisze i jest to dobrze jak się później okazuje. Następnie to skreślam, ponieważ wydaje mi się, że jest źle. Staram się tak nie robić, ale nie do końca mi to wychodzi. 
Codzienne zastanawiam się o wszystkim. Myślenie nie boli, ale bywa męczące. Ciągłe analizowanie, rozpatrywanie i zastanawianie się potrafi uprzykrzyć życie.



Podsumowując. 
Myślimy, tylko nie o wszystkim. Jesteśmy ludźmi, a nie robotami. Możemy się nad czymś zastanawiać i powinniśmy, ale w pewnym momencie może stać się to uciążliwe. Myślenie nie boli, ale może. Wystarczy jakiś błąd wynikający z naszych przemyśleń.



Stój. Pomyśl. Komentuj.

Mam nadzieję, że wpis się spodobał. Jest to część moich przemyśleń na temat otaczającego nas świata. Post wrzucam na próbę. Chcę zobaczyć jak przyjmie się taka tematyka na moim blogu. 
Koniecznie daj znać co sądzisz.



Poprzedni post: Cytaty #3 Motywacja
Zobacz również: Serialoholiczka #2
Polecany post: Orgaimmzacja
Immstagram: gossip.imm

Buziaczki,
Wasza Imm