piątek, 11 listopada 2016

DIY: Obraz Galaxy

Witajcie,
Ja jestem Imm, a dzisiaj po raz pierwszy na moim blogu post typu DIY.

    Jesień nadeszła. Razem z nią nadszedł czas na niskie temperatury i szybko robi się ciemno na dworze. Przez te dwa czynniki ilość czasu spędzonego na dworze znacznie spadła. Co robić w domu? Seriale, filmy, książki i nauka się już znudziły. W końcu ile razy można robić to samo? Dodatkowo o tej porze roku częściej choruję, a ja podczas choroby mam ochotę robić coś twórczego. Często wtedy rysuję, ale o tym będzie inny post. 
W tym poście pokażę Wam jak szybko i prosto ze zwykłego obrazu zrobić coś co odzwierciedla naszą duszę, albo po prostu jest ładne.




Jak już widzicie ja postawiłam na napis Dallas na tle galaxy. 

Co potrzebujemy?

*obraz (może być dowolnej wielkości, mój jest A3 i najlepiej jakby był Wam już nie potrzebny) 
*biały blok techniczny (rozmiar adekwatny do rozmiaru obrazu, w moim przypadku jest on A3)
*dwustronna taśma
*kartka biała lub kolorowa A4 (może być techniczna, ale nie musi)
*farbki plakatowe (czarna, różowa, niebieska, granatowa i biała) 
*pędzelki 
*nożyczki
*ołówek 
*dodatkowo ja wybrałam skrzydełka 



Jak to zrobić?

1.Na początek musimy zrobić sobie podłoże do pracy. Ja mój obraz rozebrałam na części. Tekturę z nadrukiem bałwanka wyrzuciłam. Na tekturę bez nadruku za pomocą taśmy dwustronnej przykleiłam białą kartkę (rozmiar A3). Była ona nieco za duża, więc ją obcięłam. Gdy wszystko było równe z powrotem przykleiłam ramę. 



2.Białą płaszczyznę pokryłam czarną farbką. Malowałam do momentu aż efekt mnie zadowoli.  Poczekałam, aż czarna farbka wyschnie i zaczęłam tworzyć galaxy. Zaczęłam od ciemnego granatu, który tworzył taką jakby podstawę. Następnie na przemian różową i jasno niebieską farbką robiłam takie ciapki, aby uzyskać coś na wzór galaxy. Wszystko zostawiłam do wyschnięcia. 



3.Oczywiście nie ma galaxy bez gwiazdek. Ja moje zrobiłam za pomocą białej farbki i sztywnego pędzelka. Nabrałam farbkę na pędzelek ( pamiętajcie, aby ona była lekko rzadka bo jak będzie za gęsta to nic nie wyjdzie ) i zaczęłam tak "pstrykać", aby powstały takie jakby galaxy. Znowu zostawiłam wszystko do wyschnięcia. 



4.W czasie czekania z białej kartki wycięłam literki. Wcześniej je oczywiście naszkicowałam, aby było mi łatwiej. Największe problemy miałam z literką S, dlatego w końcu wycięłam małe s (wiem, że nie wygląda ono najlepiej, ale w przyszłości mam zamiar je zmienić). Następnie przykleiłam je taśmą dwustronną w miejscu, w którym wyglądały najlepiej. 


5. Aby obraz nie był nudny przykleiłam jeszcze skrzydełka, które w jakimś stopniu do niego pasują.  Możecie tę czynność pominąć, albo wykonać ją na początku. 



Tak się prezentuje moje dzieło. Dajcie znać co sądzicie o tym pomyśle. 



Jeśli blog Ci się spodobał- zaobserwuj.
Poprzedni post: Podsumowanie października
Zobacz również: Immween #1
Polecany post: Cytaty #1 Książki

Buziaczki,
Wasza Imm