poniedziałek, 31 października 2016

Immween #1

Witajcie, 
Ja jestem Imm, a to jest 'nie' poradnik jak 'nie' obchodzić Halloween. 

  Na początku chcę podkreślić, że post jest pisany humorystycznie. Wszystko co jest w nim zawarte jest moim zdaniem na ten temat. Niektóre momenty są nieco przerysowane. Nie mam na celu nikogo w jakiś sposób urazić, ani namawiać kogoś do obchodzenie Halloween. Jeśli nie masz dystansu do otaczającego Cię świata nie czytaj. 





Halloween w Polsce robi się coraz bardziej popularne. Małymi kroczkami to 'święto' wkracza do naszego kraju. Na Youtube możemy znaleźć masę różnych filmików o tej tematyce. Również w blogosferze zaczynają się pojawiać takie posty. Jednak zdania na ten temat są podzielone. Część osób ma to wszystko gdzieś. Innym podoba się ta idea. Jeszcze innym nie. 
Ja osobiście mam mieszane zdanie na ten temat. Jako tako lubię Halloween i podoba mi się pomysł i możliwość przebrania się za kogoś innego. Nie uważam by to 'święto' było jakimś złem, czy coś. Po prostu wszystko zależy od tego jak ktoś do tego podejdzie. Bo w końcu co jest złego w tym, że dzieci przebrane są za np. syrenki, chodzą i zbierają cukierki? Wydaje mi się, że nic. 





Traktujesz Halloween jako zabawę? Ale nie chcesz jakoś strasznie szaleć? Nie masz możliwości zbierania cukierków? Nikt nie zaprosił Cię na Halloweenową imprezę?
Ten 'nie' poradnik jest właśnie dla Ciebie. W kilku punktach przedstawię Ci jak 'nie' obchodzić Halloween. 


1. Co jeść? 
Zaczynamy od najważniejszego. W końcu nawet w Halloween trzeba coś jeść. Ja osobiście polecam żelki. W tym roku w Lidlu dopadłam naprawdę upiorne szczęki Draculi. Wolisz zrobić coś bardziej oryginalnego?  No problem, zapraszam na blog, gdzie znajdziecie pomysły na przepyszne desery *KLIK*.




2. Co oglądnąć? 
W ten dzień oczywiście trzeba coś robić. Wywoływanie duchów? Nie, odpada. Ja polecam oglądnąć jakiś horror. Nawet osobom, które zazwyczaj boją się je oglądać. W Halloween nawet najnudniejsze horrory wydają się mega straszne. 
Polecam: 
*The Ring 
*The Ring 2
*Mroczne dzieci 
*Carrie 

Jeśli filmy są dla Ciebie za krótkie zawsze możesz oglądnąć jakiś serial. Tylko pamiętaj, aby miał on w sobie chociaż nutkę grozy. Idealnie nadadzą się też seriale z wampirami i wilkołakami. 
Moje propozycje:
*Scream queens 
*Pamiętniki wampirów
*Teen wolf
*The originals 
*Słodkie kłamstewka 
*American Horror Story Tylko dla osób z mocnymi nerwami!



3.Co słuchać? 
Osoby uzależnione od muzyki oczywiście muszą mieć swoją halloweenową playlistę. Wybrałam tylko dwa utwory, które z różnych powodów kojarzą mi się z Halloween. 
*Michael Jackson- Thriller
*Adam Lambert- Cuckoo




4.Co dodać na Instagrama?
Jeśli jesteście uzależnieni od np. Instagrama to pasuje Wam coś dodać w Halloween. Najlepiej jakby to coś było chociaż troszeczkę niezwykłe i oryginalne. Dynie? Odpadają, za bardzo przereklamowane. Moja propozycja? Zrób zdjęcie (może być selfie). Następnie wybierz to, które ma w sobie chociaż troszkę mroku. Wybierz program do przerabiania zdjęć (w moim przypadku jest to PicMonkey). Kolejnym krokiem jest zabawa z efektami. Przyciemniaj, zmieniaj, dodawaj i twórz. 

Przed...


Po...



5. Jak wyglądać? 
Są dwa wyjścia. Pierwsze ubrać się w jakieś wygodne dresy idealne do oglądania filmów. Drugim wyjściem jest przebranie, ale nie kontrowersyjne. Moja propozycja to 'uboższa Sugar Skull'. Robimy makijaż, który lekko ma przypominać ten oryginalny, zakładamy wianek i jakieś ciuszki. Gotowe. Mamy satysfakcję, że udało nam się zrobić coś ciekawego i oczywiście jakby podczas oglądania horroru do pokoju wleciał jakiś morderca może być zabawnie.



Bonus
Halloween to za mało? Nie chcesz wspierać rozprzestrzeniania się zachodniej kultury? Chcesz podtrzymywać polską tradycję? No problem, mam też pomysł dla Ciebie. Polecam Dziady. Nie chodzi mi tu oczywiście o czytanie książki. W końcu samemu można odprawić ten obrzęd. Gdy ktoś Ci powie, że to dalej jest złe zawsze masz wytłumaczenie, że podtrzymujesz tradycję. Nie wiesz co to są dziady? Przykro mi nie wytłumaczę Ci tego, ale polecam Wikipedię. 



Mam nadzieję, że pomogłam Wam w 'nie' obchodzeniu Halloween. Piszcie co Wy sądzicie na ten temat. Z chęcią poczytam Wasze zdanie. Dajcie znać co sądzicie o Immween i czy chcecie więcej takich postów. 
Jeśli spodobał Ci się mój 'nie' poradnik to koniecznie zaobserwuj bloga, aby nie ominęły Cię inne wpisy. 

Poprzedni post: Imm kupuje #3
Zobacz również: Imm kupuje #2
Polecany post: Cytaty #1 Książki

Buziaczki, 
Wasza Imm